Företagstjänster Mina sidor

Instruktioner till vår app

Följ din energianvändning, se dina fakturor och få driftinformation. Det är bara några av grejerna du kan se och göra med vår app. Appen är helt gratis och du hittar den på App Store och Google Play, sök på Gävle Energi.

Appen är helt gratis och du hittar den på App Store och Google Play, sök på Gävle Energi.

Smart, smidigt och enkelt med olika funktioner och tjänster:

  • Följ din energianvändning
  • Se dina fakturor
  • Uppdatera dina uppgifter
  • Ta del av erbjudanden
  • Följ det rörliga elpriset och sätt larm för din prisnivå
  • Nå enkelt vår webbplats och Facebook-sida via appen
  • Se aktuell driftinformation
  • Kontakta oss direkt i appen
  • Chatta med kundservice
  • Se dina avtal med oss
  • Gör en felanmälan

 

Instruktioner

Vår app är egentligen en förlängning av vår webbaserade tjänst Mina sidor. Det betyder att allt det du kan göra i appen kan du även göra i Mina sidor på vår webbplats minasidor.gavleenergi.se. Där hittar du mer information om din energianvändning med fina stapeldiagram för den som verkligen vill grotta ner sig i statistik.

Eftersom de båda tjänsterna hänger ihop är inloggningsuppgifterna samma för både appen och webbtjänsten. 

 

Hur kommer jag igång med appen?

1. Ladda ner appen
Det allra första du måste göra är att ladda ner appen till din smartphone. Sök på "Gävle Energi" i App Store eller Google Play så kommer du hitta den. Alternativt kan du scanna QR-koden nedan så kommer du direkt till appen.

 

2. Aktivera Mina sidor
När appen finns på din smartphone bör du aktivera Mina sidor. Det måste göras för att du ska få tillgång till alla tjänster som Energianvändning, se dina fakturor och se dina avtal. 

Starta appen och klicka på "Aktivera Mina sidor". Fyll i ditt kundnummer, personnummer och e-postadress, klicka till sist på registrera. Om du inte vet vad ditt kundnummer är kan du titta på din faktura från oss där det är angivet. 

Om du redan har aktiverat Mina sidor via datorn kan du hoppa över detta steg i appen. Inloggningsuppgifterna är nämligen detsamma på både appen och i vår webbtjänst vilket betyder att du bara behöver aktivera Mina sidor en gång i antingen appen eller i vår webbtjänst.


3. Logga in

När du har aktiverat Mina sidor kommer du få ett bekräftelsemejl till din e-post med dina uppgifter. För att logga in i appen klickar du på ikonen Mina sidor och anger dina inloggningsuppgifter som du fått via e-post. Användare är ditt kundnummer och lösenord är lösenordet du fått i din e-postbekräftelse. När du loggar in kommer du få tillgång till alla tjänster under Mina sidor.


4. Välj tjänst

När du väl har loggat in behöver du inte logga in igen utan du kommer vara inloggad så länge du inte aktivt väljer att logga ut. Under ikonen Mina sidor hittar du flera tjänster du kan använda. 

Mina fakturor - här ser du dina fakturor och även om de är betalda eller inte.

Energianvändning - här ser du din energianvändning. 

Mina avtal - här ser du alla dina avtal med Gävle Energi. Exempelvis elhandel, fjärrvärme eller bredband.

Mina uppgifter - här kan du ändra dina uppgifter om dig till oss. Se alltid till att dessa stämmer.

Förnya avtal - här kommer du få erbjudanden om att förnya avtal.

Kontakta kundservice - här kan du kontakta vår kundservice direkt i appen.

Ändra lösenord - här kan du ändra ditt lösenord.

Felanmälan - här kan du direkt i appen göra en felanmälan till vår drifcentral.

Chatta med kundservice - här kan du enkelt få svar på dina frågor genom att chatta med vår hjälpsamma kundservice.

  

Gävle Energi logo

Gammal webbläsare

Upplev webben säkrare och snabbare med en ny webbläsare.
Vi har optimerat Gävle Energi för morgondagens krav på tillgänglighet.
Läs mer här browser-update.org
Tips: Du surfar alltid uppdaterat med din smartphone.

Uppdatera webbläsare