Säg upp ditt elnätsavtal och/eller fjärrvärmeavtal enkelt via formuläret. Vi vill ha din uppsägning senast 15 dagar innan tjänsten ska avslutas.
Om du vill säga upp bredband-, tv- eller elhandelsavtal behöver du kontakta vår kundservice på telefon 026-17 85 75.
Säg upp avtal
Vanliga frågor och svar om uppsägning
Ja, det går bra att ändra datum framåt i tiden. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Ja, det går bra att ändra datum framåt i tiden. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Vid flytt som privatperson har du 15 dagars uppsägningstid för elnät och fjärrvärme samt en månad på bredband. Uppsägningstiden för elhandel varierar och därför hänvisar vi till aktuella avtalsvillkor.
Vid flytt som företagskund har ni 15 dagar på elnät och fjärrvärme samt 90 dagar för bredband. Uppsägningstiden för elhandel varierar och därför hänvisar vi till aktuella avtalsvillkor.
Vid flytt som privatperson har du 15 dagars uppsägningstid för elnät och fjärrvärme samt en månad på bredband. Uppsägningstiden för elhandel varierar och därför hänvisar vi till aktuella avtalsvillkor.
Vid flytt som företagskund har ni 15 dagar på elnät och fjärrvärme samt 90 dagar för bredband. Uppsägningstiden för elhandel varierar och därför hänvisar vi till aktuella avtalsvillkor.
Fakturan från oss för el och värme skickas månadsvis i efterskott. Om du har flyttat till en ny adress kan det vara slutfakturan som du har fått från oss. I fakturan kan du se vilken period energianvändningen avser.
Om du bor i Gävle och inte har flyttat till en ny adress men har bytt elleverantör, beror det på att du fortfarande har ett elnätsavtal hos oss. Det går nämligen inte att byta elnätsleverantör på samma sätt som man byter elleverantör. Gävle Energi äger och underhåller elnätet i Gävle, och därför betalas elnätsavgiften till oss och inte din nya elleverantör.
Under fliken ”Mina avtal” på Mina sidor ser du dina aktuella avtal och avtalstid, logga enkelt in med BankID.
Fakturan från oss för el och värme skickas månadsvis i efterskott. Om du har flyttat till en ny adress kan det vara slutfakturan som du har fått från oss. I fakturan kan du se vilken period energianvändningen avser.
Om du bor i Gävle och inte har flyttat till en ny adress men har bytt elleverantör, beror det på att du fortfarande har ett elnätsavtal hos oss. Det går nämligen inte att byta elnätsleverantör på samma sätt som man byter elleverantör. Gävle Energi äger och underhåller elnätet i Gävle, och därför betalas elnätsavgiften till oss och inte din nya elleverantör.
Under fliken ”Mina avtal” på Mina sidor ser du dina aktuella avtal och avtalstid, logga enkelt in med BankID.